我ooc是因为他们在我脑中已经ooc了,敲我脑袋让我多读原著也是没有用的。
Sina:天星冲日了解一下 搜德哈
 

棒太约百日 12/100

《common people》

 @扫帚骑士王壮壮 

common people这首歌来自pulp乐队,NME评二十世纪最伟大britpop歌曲一百首的榜首。(虽然britpop这种曲风总共出现没多少年,榜上最早的歌曲诞生于1992……)


首先我先解一个梗,就是《十日麻瓜》里面第四天,有提到这首歌,戳了Draco的点。

他听着歌词心里有些难过。

You’ll never live like common people.

You’ll never do what common people do.


因为德拉科觉得哈利绝对不可能是普通人,也不会过普通人的生活。所以听到这几句词他挺崩溃的。哈利是一个英雄,即使他说他想过普通人的生活,可能也算是言不由衷,或者说压根做不到。

这首歌讲的就是一个不普通的人想过普通人的生活然后被唱歌的人开了嘲讽;对德拉科而言也是如此,《十日麻瓜》里,他始终觉得哈利是在玩一个过家家的游戏,也就是说,德拉科从头到尾都没有相信过哈利、没相信过哈利说自己没有魔法了。他一直战战兢兢地等待着这个过家家游戏的结束——哈利感到厌烦,然后消失不见回到他自己原本精彩的生活。“他可是哈利波特啊。”


……说着说着,觉得这篇文章比我自己想得要虐啊QAQ。不过既然我是写过很多次德拉科单恋哈利的人,得承认我心中【德拉科一直是抱着“哈利波特怎么可能喜欢我”的心情活着】如此ooc的设定是死也不改的部分。

呵呵。


让我们来看看common people实际的歌词……


She came from Greece, she had a thirst for knowledge

她从希腊来,带着对知识的渴求

She studied sculpture at Saint Martin's College

她在圣马丁学院学过雕塑

That's where I caught her eye

就是在那里她看到了我

She told me that her Dad was loaded

她告诉我她的父亲是个富翁

I said In that case I'll have rum and coca-cola

我说这样的话我就点朗姆酒和可乐好了

She said fine

她说好吧

And then in 30 seconds time she said

然后有那么30秒后她说

I want to live like common people

我想象普通人那样生活

I want to do whatever common people do

我想做普通人做的事

I want to sleep with common people

我想和普通人睡在一起

I want to sleep with common people like you

我想和像你这样的普通人睡在一起

Well what else could I do?

可我能对此做什么?

I said I'll see what I can do

我说,我看看我能做些什么


I took her to a supermarket

我带她去了超市

I don't know why

我不知道为什么

but I had to start it somewhere

但我必须有个起点

so it started there

所以就从这开始吧

I said pretend you've got no money

我说你假装身无分文

but she just laughed

但她笑了

and said oh you're so funny

说你真幽默

I said Yeah

我说是啊

Well I don't see anyone else smiling in here

可我没看见有其他人笑出来


Are you sure

你真的确定

you want to live like common people

你想像普通人一样生活么?

you want to see whatever common people see

你想看到普通人看到的东西?

you want to sleep with common people

你想和普通人睡在一起?

you want to sleep with common people like me

你想和我这样的普通人睡在一起?

But she didn't understand

但她不明白

she just smiled and held my hand

她只是微笑着拉着我的手


Rent a flat above a shop

在商店的楼上租房子

Cut your hair and get a job

剪了头发去打工

Smoke some fags and play some pool

抽抽大麻打打台球

Pretend you never went to school

假装你没上过学

But still you'll never get it right

但你仍然永远没法真的明白

'cos when you're laid in bed at night

因为当你在夜里躺在床上

watching roaches climb the wall

看着蟑螂爬过墙壁

if you called your dad he could stop it all

如果你给爸爸打电话 他就会搞定这一切

yeah

是啊


You'll never live like common people

你永远不能像普通人那样生活

You'll never do whatever common people do

你永远不会做普通人做的事

You'll never fail like common people

你永远不会像普通人那样失败

You'll never watch your life slide out of view

你永远不会眼睁睁看着生活没落

and then dance and drink and screw

跳舞,喝酒,胡来

'cos there's nothing else to do

只是因为别无选择


Sing along with the common people

和普通人一起唱吧

Sing along and it might just get you through

跟着唱也许能让你好过些

Laugh along with the common people

和普通人一起笑吧

Laugh along although they're laughing at you

一起笑吧,尽管他们都在笑你

and the stupid things that you do

笑你做的那些蠢事

because you think that poor is cool

因为你觉得贫穷是种酷


Like a dog lying in a corner

像只躺在街角的狗

they will bite and never warn you

它们会毫无警告地咬人

Look out

小心

they'll tear your insides out

他们会活活拽出你的灵魂

'cos everybody hates a tourist

谁也不喜欢看热闹的人

especially one who thinks

尤其当那人

it's all such a laugh

把一切当作玩笑时

yeah and the chip stain's grease

是啊,那些脏东西

will come out in the bath

你只要洗个澡就会冲掉了


You will never understand

你永远不会明白

how it feels to live your life

过那样的生活是什么感觉

with no meaning or control

没有意义,没有方向

and with nowhere else to go

没有别的地方可去

You are amazed that they exist

你会讶异于它们的存在

and they burn so bright

它们燃烧得如此明亮

while you can only wonder why

而你只会茫然不知所以


Rent a flat above a shop

在商店的楼上租房子

Cut your hair and get a job

剪了头发去打工

Smoke some fags and play some pool

抽抽大麻打打台球

Pretend you never went to school

假装你没上过学

But still you'll never get it right

但你仍然永远没法真的明白

'cos when you're laid in bed at night

因为当你在夜里躺在床上

watching roaches climb the wall

看着蟑螂爬过墙壁

if you called your dad he could stop it all

如果你给爸爸打电话 他就会搞定这一切


You'll never live like common people

你永远不能像普通人那样生活

You'll never do whatever common people do

你永远不会做普通人做的事

You'll never fail like common people

你永远不会像普通人那样失败

You'll never watch your life slide out of view

你永远不会眼睁睁看着生活没落

and then dance and drink and screw

跳舞,喝酒,胡来

'cos there's nothing else to do

只是因为别无选择


I want to live with common people like you.....

我想和你这样的普通人生活在一起……


实际上是不是更适合哈利对德拉科的想法?

“噢我擦你这个富二代的傻揪。”

“你了解什么?你有什么可瞎哔哔的?”

“不过就是个瘦版达力德思礼”

“蠢货,过不了多久你就会哭着找爸爸了”


……

好像有点harsh,不过是truth。(假装押韵

所有总裁文都应该这么写


现在让我用这个设定来写一篇/段。



 
评论(18)
 
热度(15)